„Experimente interdisciplinare cu absolvenții de gimnaziu din Reșița” – proiect CNDT

Spune mai departe...

În general, căutăm după o nouă lege urmând procedeul următor: întâi o presupunem; apoi calculăm consecinţele acelei presupuneri să vedem ce ar însemna dacă legea pe care am presupus-o este corectă; apoi comparăm rezultatul calculelor cu natura, prin experiment sau experienţă, sau comparare directă prin observare, să vedem dacă funcţionează. Dacă aceasta contrazice experimentul, este greşită. În acea simplă afirmaţie se află cheia spre ştiinţă. Nu contează cât de frumoasă este teoria ta, nu contează cât de deştept eşti tu. Dacă nu corespunde cu experimentul, este greşită.” – citat din Richard P. Feynman

În acord cu acest celebru citat, echipa de profesori de la Colegiul Național ”Diaconovici-Tietz” Reșița vor realiza o serie de experimente de fizică, chimie și robotică, unde vor fi invitați toți elevii claselor a VIII-a din Reșița. Experimentele vor fi conduse de domnii profesori și vor fi realizate chiar de către elevii mai sus menționați. Va fi o activitate deosebită, elevii vor descoperi noi tehnologii, vor deveni din consumatori de tehnologie, creatori de tehnologie și știință, e singurul mod în care vor ieși din obișnuința lor zilnică de învățare și vor păși într-o altă lume a învățării, unde vor descoperi ei tainele științei și tehnologiei.

Totodată, elevii invitați vor evalua activitățile de învățare și educație din cadrul Colegiului Național ”Diaconovici-Tietz” Reșița, vor evalua și aprecia calitatea educativă și științifică a profesorilor coordonatori și pregătirea în domeniul informaticii, fizicii și chimiei a elevilor mai mari din cadrul școlii coordonatori de grupe experimentale, acesta fiind un excelent mod de promovare a școlii.

Coordonator:    prof. BĂLEAN CRISTIAN

Profesori coordonatori ai experimentelor, parteneri educativi:

  • OGĂȘAN CRISTIAN
  • TOMOȘ DANIEL
  • MEILĂ MIRCEA
  • OGĂȘAN ANIELA
  • VATZULIK BORIS
  • GÂRTOI VIORICA

 

Scop:

  • Dezvoltarea şi consolidarea pasiunii pentru știință și tehnologie;
  • Participarea activă în formarea deprinderilor de programare și crearea machetelor experimentale de lucru;
  • Promovarea școlii în rândul elevilor absolvenți de gimnaziu din Reșița;
  • Dezvoltarea cunoștințelor și a deprinderilor tehnologice în domeniul IT și al științei, și poate acest lucru va duce la stoparea exodului tinerilor elevi și studenți din orașul Reșița.

Obiective:

  • Elevii participanți vor realiza experimental temele propuse și astfel își vor dezvolta cunoștiințele în domeniul informaticii, fizicii și chimiei.
  • Elevii participanți vor asambla componente de robotică, machete de fizică și chimie și astfel își vor dezvolta simțul practic creator în domeniul științei.
  • Elevii participanți vor discuta, vor munci și vor lega prietenii cu colegii lor mai mari din cadrul școlii care lucrează deja cu aceste tehnologii.
  • Elevii participanți vor acumula cunoștințe, vor vedea cum se realizeaza tehnologiile de top, vor realiza chiar ei unele elemente de bază din cadrul acestor tehnologii.

Grup ţintă:

  • elevii absolvenți de clasa a VIII-a din școlile gimnaziale ale municipiului Reșița;

Modalități de realizare:

  • desfăşurarea unor experimente de chimie interactive – vulcanul chimic, 8 culori într-o soluție, roșu și albastru în soluție;
  • desfăşurarea unor experimente de fizică interactive – propagarea căldurii prin conducție, efectul termic al curentului electric, presa hidraulică, disiparea energiei electrice în conductoare, model pentru racheta prin propulsie;
  • desfăşurarea unor experimente de robotică interactive – prezentarea modului de lucru în Arduino, prezentarea componentelor robotice uzuale – microcontroler Arduino, leduri, difuzoare, butoane, senzori, motoare electrice, experiment Arduino de comandă și control al luminii unui led, experiment Arduino de comandă și control al unui semafor, experiment Arduino de comandă și control al unui semafor cu un difuzor atașat, prezentarea roboților realizați de elevii mai mari din cadrul școlii.